مو

کراتین روی این افراد جواب نمیده-نکاتی نمیخواهند شما بدانید

کراتین مو-سالن زیبایی فرح در رفسنجان

این روزها داشتن موهای نرم و ابریشمی رویایی دور از دسترس نیست و فقط به اندازه فاصله‌ای که تا اولین سالن زیبایی دارید، از شما دور است. نکته مهم اینجاست که باید بدانید این روش که به کراتین تراپی (Keratin Treatment) یا درمان کراتین معروف است، برای همه افراد مناسب نیست. اگر دوست دارید وقت و هزینه‌ای که صرف این کار می‌کنید، به هدر نرود، قبل از رزرو وقت کراتین موهایتان، این مقاله را با دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستید.

افراد باردار و کراتین

یکی از گروه‌هایی که نباید سراغ کراتین تراپی بروند، افراد باردار و مادران شیرده هستند؛ واقعیت این است که کراتین تراپی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی را به ساختار موهای شما اضافه می‌کند و از آنجایی که خانم‌های باردار و مادران شیرده در دوران بسیار حساسی به سر می‎برند، بهترین کار این است که از این روش استفاده نکنند. بعضی نیز می‌گویند که قرار گرفتن مادر در معرض بوی این مواد نیز مناسب نخواهد بود، البته هنوز تحقیقاتی که اثر این مواد شیمیایی بر جنین را کاملا تایید کند، انجام نشده است، اما رعایت احتیاط ضروری است، تا حدی که پیشنهاد ما این است که حتی اگر قصد باردار شدن دارید، باز هم نسبت به این کار اقدام نکرده یا قبل از انجام کراتین تراپی یا هر نوع فعالیت زیبایی دیگری حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

آیا افراد تیروئیدی می‌توانند کراتین کنند؟

واقعیت تلخی که در مورد برخی بیماری‌های تیروئید وجود دارد، این است که می‌توانند روی ساختار موها تاثیر گذاشته و آن‌ها را نازک و شکننده کنند. اگر جزو افراد دچار مشکلات کم‌کاری، پر‌کاری یا سایر اختلال‌های مربوط به تیروئید هستید، حتی اگر آرایشگرتان اعلام کرد که موهای شما ضخامت لازم برای این کار را دارد، باز هم بهتر است قبل از هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید و مهر تایید نهایی را از او بگیرید. بیشتر انواع کراتین‌های موجود دارای ماده شیمیایی مضر فرمالدئید یا فرمالدهید هستند که می‌تواند برای سلامت عمومی شما مضر باشد، به ویژه اگر از نظر هورمونی دچار نوسانات مختلفی شده باشید. به خاطر داشته باشید که کراتین تراپی هنوز پدیده جدیدی است و تحقیقات زیادی روی آن انجام نشده است، به همین دلیل باید دقت لازم را داشته باشید و قبل از انجام آن با متخصصان سلامت مشورت کنید.

 

کراتین-سالن زیبایی فرح در رفسنجان

کراتین موهای سفید؛ آری یا خیر؟

اگر قصد دارید کراتین موهای سفید را انجام دهید، خوب است بدانید، نظرات متناقضی درباره امکان پذیر بودن یا نبودن این کار وجود دارد؛ در حالی که برخی آرایشگرها آن را مجاز نمی‌دانند، عده دیگری هم هستند که معتقدند، اگر این کار در یک سالن حرفه‌ای و توسط یک کراتین کار متخصص انجام شود، نتیجه‌ای عالی به دنبال خواهد داشت، اما در صورتی که این کار در سالن خوبی را انجام ندهید، نه تنها ممکن است، موهایتان صاف و براق نشود، بلکه احتمال زرد شدن‌شان هم وجود دارد!

داروهای خاص و تاثیر روی کراتینه کردن موها

به جز افراد دچار بیماری‌های تیروئید، برخی افراد مبتلا به سایر بیماری‌ها نیز نباید از کراتینه کردن موها استفاده کنند، به ویژه افرادی که در حال مصرف داروهای خاص هستند. مواردی مانند داروهای اعصاب، داروهای شیمی درمانی، داروهای هورمونی و غدد، کورتون و ... همگی جزو مواردی هستند که کراتینه کردن موها را برای شما ممنوع می‌کنند. به خاطر داشته باشید، در صورتی که شرایط خاصی دارید، قاعده همیشه یکسان است؛ ابتدا با پزشک متخصص  خود مشورت کنید و به هیچ وجه صرفا بر اساس حرف آرایشگرتان تصمیم به این کار به صورت خودسرانه نگیرید.

در دوران عادت ماهانه اجازه کراتینه کردن دارید؟

هر چند مدرک ثابت شده و قانع‌کننده‌ای دال بر اینکه تغییرات هورمونی دوران پریود می‌تواند تاثیر کراتینه را کاهش دهد، وجود ندارد، اما به ریسک آن نمی‌ارزد؛ به همین دلیل اگر در نزدیکی این دوران هستید یا در حال حاضر عادت ماهانه شده‌اید، با مشورت آرایشگر خود زمان کراتینه کردن موها را کمی به تعویق بیندازید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید.

بیمارانی که اخیرا جراحی داشته‌اند

این مورد هم جزو مواردی است که خودتان احتمالا می‌توانید جواب آن را حدس بزنید؛ پاسخ منفی است، مگر اینکه پزشک‌تان انجام این کار را برای شما بدون مانع اعلام کرده باشد، بنا‌بر‌این قبل از انجام این کار از گذشت مدت زمان لازم و ضروری مطمئن شوید و سپس دست به کراتینه کردن موها بزنید.

کسانی که قبلا به سرطان مبتلا بوده‌اند چطور؟

درمان شدگانی که قبلا به سرطان مبتلا بوده‌اند، نیز نباید از کراتین تراپی استفاده کنند. ممکن است بعضی از آرایشگرها به شما بگویند، میزان فرمالدئید موجود در کراتینی که استفاده می‌کنند، در حد مجاز سازمان غذا و داروی آمریکا است، اما واقعیت این است که بعضی برندها، میزان بیشتری از این ماده را در محصولات قرار می‌دهند و آن را اعلام نمی‌کنند، به همین دلیل استفاده از این روش و حتی انجام سایر روش‌های کراتین تراپی بدون فرمالدئید یا میزان پایین آن، برای بیمارانی که قبلا از این بیماری رنج برده‌اند، مجاز نیست، مگر اینکه پزشک متخصص آن‌ها این کار را بدون مانع بداند.

شناگرها و ریسک کراتین تراپی

اگر شناگر حرفه‌ای هستید و مدام به استخر می‌روید، خوب است بدانید که کلر موجود در آب استخر می‌تواند تا حدی روی کراتین تراپی موهایتان تاثیر گذاشته و احتمالا مدت زمان ماندگاری آن را کاهش دهد. برای جلوگیری از این کار سعی کنید، از بهترین کلاه شنای ضد آب استفاده کنید. بعضی آرایشگرها نیز پیشنهاد می‌دهند، قبل از شنا، موهای خود را با استفاده از روغن‌های گیاهی همچون نارگیل چرب کنید تا اثر کلر بر کراتین موها کاهش پیدا کند.

کراتین موهای دکلره شده مجاز است؟

هر چند دکلره و رساندن موها به پایه دلخواه، نتایج زیبایی از نظر رنگ به مشتری ارائه می‌دهد، اما واقعیت این است که ساختار کراتین موجود در موها را از بین برده و به همین دلیل هم باعث خشک شدن و گاهی حتی شکننده شدن تارهای موها می‌شود، بنا‌بر‌این طبیعی است که عده زیادی بخواهند، کراتین از دست رفته را از طریق کراتین تراپی به موها برگردانند. نکته مهم اینجا است که کراتینه کردن موها نیاز به استفاده از اتو با حرارت بالا دارد و خود این ماده نیز شیمیایی است، به همین دلیل اگر این کار را بلافاصله بعد از دکلره انجام دهید، آسیب زیادی به موهایتان خواهید زد. بسیاری آرایشگرهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند، حد‌اقل چهار ماه بعد از دکلره صبر کرده و سپس سراغ کراتین تراپی بروید. برای به دست آوردن بهترین زمان ممکن، با آرایشگر خود مشورت کنید.

کراتین و افراد مستعد آلرژی 

گروه دیگری از افراد که نباید سراغ کراتینه کردن موها بروند، افرادی هستند که مستعد آلرژی هستند. هر چند حساسیت به مواد کراتین مورد بسیار نادری است، اما اگر ریسک حساسیت نشان دادن شما به عوامل مختلف به طور معمول بالا است، بهتر است ترجیحا این کار را انجام نداده یا نهایتا این مورد را هم با پزشک و هم با آرایشگر خود در میان بگذارید.

چگونه بفهمیم کراتین مو خراب شده است؟

کراتین موها به صورت معمول بین سه الی شش ماه دوام دارد و سپس به صورت آهسته‌آهسته موها به وضعیت قبل خود برمی‌گردند، اما اگر قبل از این مدت زمان متوجه شدید، حالت نرم و ابریشمی موها از بین رفته، بدانید که احتمالا کراتین موهایتان خراب شده است. برای جلوگیری از خراب شدن کراتین موها، در کنار رعایت نکات لازم، بهترین کار استفاده از محصولات مناسب است.

متخصصان حرفه ای در لاین کراتین کم نیستند اما ما افتخار این رو داریم در شهر رفسنجان در مجموعه زیبایی فرح بهترین متخصص ها رو در هر لاین داریم،منتظر دیدار شما در سالن زیبایی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *